Trouwen in Zuid-Spanje

Het moet één van de mooiste dagen uit je leven worden, je trouwdag, dus dan is het wel heel bijzonder als je gevraagd wordt of je op en bij onze hacienda een bruiloft wilt organiseren.

Toen ons nichtje, de dochter van Gerrit zijn zus, en haar vriend vorig jaar zomer aangaven dat ze even met ons wilden praten kregen wij al wel een vermoeden dat er iets bijzonders ging gebeuren. Maar toen dan echt de vraag kwam of ze hier konden trouwen en of wij dat wilden en konden organiseren voelden we ons best vereerd.

In de loop van die dagen veranderen de plannen al, dus dat beloofde wat. Zou het eerst een intieme bruiloft hier op de hacienda worden, werd plots het plan opgevat dat het misschien wel heel leuk zou zijn om op het strand te trouwen en dan ook nog eens het strand van Cádiz, de geboortestad van Gerrits ouders. Natuurlijk een prachtige plek op één van de mooiste stranden van de Costa de la Luz. Maar nu moesten we natuurlijk wel gaan bedenken hoe we dat gingen doen.

Wat zo leuk is aan iets organiseren in Spanje is dat het vaak ad hoc gebeurt, dat iedereen mee helpt en het een zootje ongeregeld lijkt en uiteindelijk alles goed zal komen!! We hadden al snel het voorgevoel dat het bij ons ook die kant op zou gaan.

Bruiloft Spanje

De gastenlijst was inmiddels bekend, een klein intiem gezelschap van naaste familie die allemaal voor de bruiloft naar Spanje zouden komen.

Om het organisatorisch iets makkelijker te maken werd besloten om het officiele gedeelte op een door de weekse dag in Nederland te doen. Dat was puur voor het papiertje, want voor het bruidspaar in spé was maar één dag belangrijk en dat was 18 juni 2016.

Op de dagen voor de bruiloft kwamen in kleine getalen de familieleden onze kant op. De avond voor de bruiloft hebben we met zijn allen een heerlijke paella gegeten en daarna tot in de (niet al te kleine) uurtjes al wat voorgefeest op de grote dag erna.

De volgende ochtend was het natuurlijk zoals bij iedere bruiloft een hoop gezenuw. Na een gezamenlijk ontbijt moest iedereen om 11.00 uur klaar staan want de bus, ja we hadden maar een touringcar geregeld, zou om 11.00 uur richting Cádiz vertrekken.

Het vertrek ging redelijk gesmeerd behalve dat er weer wat vergeten was, maar gelukkig kwamen we daar achter voordat de bus ging rijden.

En daar gingen we met 25 man onderweg naar Cádiz, zo’n kleine 3 uur rijden met de bus. De stemming zat er goed in!!

Onderweg nog even een pitstop maar rond 14.00 uur waren we er dan. Iedereen had nu wat vrije tijd terwijl het bruidspaar foto’s ging maken. Twee uur later hadden we weer op het strand afgesproken om daar alles voor te bereiden voor de ceremonie, terwijl het bruidspaar nog even op familie bezoek ging bij een oudtante.

En daar begon het mooiste moment van die dag. Wat een verbaasde gezichten toen wij met kratten vol ballonnen, witte linten en bogen het strand op liepen, gevolgd door andere familieleden met stapels klapstoelen. We hadden in ieder geval de aandacht.

En terwijl wij alles aan het opzetten waren werd er langzaam duidelijk wat we van plan waren. Tot grote verbazing van de Spanjaarden op het strand. Want die trouwen, hoewel ze zo veel strand hebben, altijd in de kerk.

We zetten netjes de stoelen voor de familie in rijen en maakten van tentstokken bogen. Alles werd versierd met witte linten en blauwe en witte ballonnen. Het zag er zo gezellig uit. En op het moment dat het bruidspaar vanaf de boulevard het strand op liep stonden alle strandgasten op en klonk er een daverend applaus… Kippenvel tot op het bot.

En tijdens de ceremonie, die door Gerrit werd geleid leek het bruidspaar wel een hollywoodpaar. Steeds meer mensen verzamelden zich om ons heen. We denken dat er wel meer dan 50 mensen om ons en het bruidspaar heen kwamen staan. En nadat Gerrit iedereen geëmotioneerd had met zijn prachtige speech en het bruidspaar elkaar de ringen en tot slot de befaamde kus gaf klonk er weer een gigantisch applaus…overweldigend…

Uiteraard was deze mooie dag hierna nog lang niet voorbij.. Want na een heerlijke maaltijd in Cadiz stond er bij thuiskomst ook nog eens een lekker buffet en een bruidstaart klaar en ging het feest gewoon nog door…

We hebben al zoveel meegemaakt op onze hacienda en zo veel verschillende bijzondere, gezellige, grappige, indrukwekkende, lieve gasten mogen ontvangen. Maar deze bruiloft had wel een echt gouden randje en zullen we, zoals vele andere momenten, nooit vergeten

We hopen dat Jennifer en Olaf samen een lang en heel gelukkig leven zullen hebben en wensen ze alle geluk voor de toekomst.

Reacties

comments

VAKANTIE IN ZUID-SPANJE

Hacienda Guaro Viejo is een mooi en rustig gelegen appartementencomplex, gesitueerd in het Natuurpark en biosfeerreservaat “Sierra de las Nieves”, in Guaro (Málaga).

De ligging van het complex is erg centraal: Slechts 3 km van Guaro verwijderd, en in 40 minuten rijdt u naar Málaga, in 25 naar Marbella, in 50 naar Ronda en in 10 naar Coin, de belangrijkste plaats in dit gebied.

Geniet van een heerlijke vakantie in Zuid-Spanje.

APPARTEMENTEN

Hacienda Guaro Viejo ligt tegen een heuvel, waardoor de appartementen op twee verschillende niveaus liggen. In totaal hebben we zeven appartementen verdeeld over deze twee lagen. Ieder appartement heeft zijn eigen stijl, maar ze zijn allen even sfeervol ingericht.

Alle appartementen hebben een eigen terras met bbq, veel privacy en een fantastisch uitzicht over de vallei. We hebben 5 appartementen met 1 slaapkamer en 1 of 2 slaapbanken in de woonkamer en 2 familie appartementen de ene met twee losse slaapkamers en de andere met een extra slaapvide in de toren van het appartement.

Casa Alegria
Casa Sevillana
Casa Fandango
Casa Rumba
Casa Malaguena
Casa Tanguillo
Casa Buleria

INFORMATIE

Bekijk de gallerij met foto’s van het appartementencomplex, de omgeving en vakantie vierende gasten. Lees meer over het verhaal achter ons avontuur of kijk of er een arrangement is dat perfect aansluit op de beste vakantie in Zuid-Spanje.

Over ons
Algemene Voorwaarden
Linkpartners

CONTACTGEGEVENS

Als u vragen heeft of meer informatie wenst kunt u ons bereiken op onderstaande gegevens. Indien u direct antwoord wilt op eventuele vragen dan verzoeken wij u telefonisch contact met ons op te nemen.