Het lijkt natuurlijk alsof we altijd vakantie hebben, maar stiekem werken we best hard en alhoewel we natuurlijk niet klagen zijn we af en toe behoorlijk aan vakantie toe. Na een fantastisch zomerseizoen met veel gasten en de periode van bijna 3 maanden vakantie van onze 3 kinderen kwam de aanbieding van mijn schoonzussen en ouders om een paar dagen de boel over te nemen als geroepen. En dus gingen Gerrit en ik er een paar daagjes samen op uit. Wat resulteeerde in een paar dagen de tourist uithangen, even heerlijk de tijd nemen om uit te rusten en lekker te brainstormen en nieuwe ideeén en plannen te bedenken.
Maar wat voor ons ook heel belangrijk was, was om weer eens wat meer van de omgeving te zien en dus gingen wij op zondagmiddag richting het gezellige plaatsje Conil de la Frontera, aan de Costa de la luz, naar b&b Paraiso Perdido. Wij werden na het zien van de foto’s gelijk enthousiast en aangezien we ook nog eens beide accomodaties zijn van “Eliza was here” leek het ons een geschikte plek om naar toe te gaan.
En daar hebben we geen spijt van gehad. Paraiso Perdido is, zoals de naam al zegt, een klein paradijs waar je je bij binnenkomst gelijk welkom voelt. Waar ook de ligging heel centraal is om wat meer van de Costa de la Luz te ontdekken.
Dat is fijn want we hadden maar 3 dagen en konden zo toch nog heel wat zien. De eerste avond zijn we gelijk het plaatsje Conil ingedoken. Wat een gezellig centrum heeft dat. Leuke kleine straatjes en pleintjes. Veel leuke restaurantjes en barretjes, ijssalons en als klap op de vuurpijl een fantastisch strand, met heerlijk fijn zand en een prachtige zonsondergang. Met behulp van tripadvisor hebben we een lekker restaurantje uitgezocht om de eerste avond samen van de rust met zijn tweeën te genieten.

even-er-tussen-uit-in-vejer-de-la-frontera
vejer de la frontera

De volgende dag zijn we in de ochtend naar Vejer de la Frontera gereden. Een plaatsje op zo’n 20 minuten afstand van Conil en een beetje landinwaards. Echt authentiek Spaans met prachtige uitzichten over het dorp maar ook vanaf de rand van het dorp naar de omgeving. Ook de oude molens waren zeker een bezoekje waard. Fijn dat we de taal spraken want een oude man die de molens beheerde kwam ons gelijk van alles over deze prachtige oude molens vertellen.
Na een heerlijke lunch, dit keer de marokkaanse keuken, zijn we terug gereden naar Conil en hebben we daar de rest van de middag tot wel 19.30 uur op het strand gelegen. Blijft bijzonder hoor op 3 oktober.
De volgende ochtend, onze laatste hele dag alweer, besloten we het bekende strand playa Bolonia te gaan bezoeken. Wat een fantastische ervaring was dat. Al veel over gehoord en veel gasten naar toe verwezen, maar we waren er zelf nog nooit geweest. Het voelde voor ons echt aslof we op een tropisch eiland beland waren. Prachtig turqoise water, wit zand en een schitterende duin partij. En wat het nog eens extra bijzonder maakte waren de prachtige koeien en kalveren die heerlijk op het strand lagen te zonnen.

koeien-op-het-strand-van-playa-bolonia
playa bolonia

Na een flinke wandeling de duinen in en de hierna broodnodige lunch zijn we via de kust weer terug gereden richting Conil. Zo kwamen we langs Zahora de los Atunes, Barbate en los Caños de Meca. Allemaal leuke plaatsjes die ook zeker een bezoekje waard zijn. We hebben genoten van het uitzicht over de prachtige baaitjes van los Caños en het wederom witte brede strand van Barbate. Echt plaatsjes waar je geweest moet zijn als je de kans krijgt.
Bij terugkomst in Conil hebben we nog een paar uurtjes heerlijk relaxed in de zon bij het zwembad in ons eigen paradijs gelegen en daarna moesten we alweer op zoek naar een restaurantje, ja we hadden het zwaar. Omdat we er maar een paar dagen waren wilden we zoveel mogelijk zien, maar bij de Paraiso is ook dagelijks een kok die op verzoek voor de gasten kookt!

De volgende ochtend was het weer tijd om naar huis te gaan. Voor we weggingen natuurlijk nog wel uitgebreid met Minouche (de eigenaresse van paraiso perdido) gepraat. Leuk is dat als je dezelde passies deelt en elkaars enthousiasme herkent. We hadden tijd te kort, maar gaan zeker terug.

De prachtige plaatsen waar wij geweest zijn zijn natuurlijk ook allemaal vanaf onze hacienda te bereiken, maar is wel wat verder rijden dan de trekpleisters hier in de buurt, maar wel te doen op een dag.
Maar heb je daar nou geen zin in dan is het natuurlijk ook een leuk idee om bijvoorbeeld op Málaga te vliegen, gezellig een week (of meer) bij ons te verbljven en te genieten van onze appartementen en de prachtige omgeving en daarna door te rijden richting de Costa de la Luz en er daar nog een weekje (of meer) aanvastplakken bij Paradiso Perdidio. Minouche en Sergio zullen je van harte welkom heten. Je kunt dan daarna weer op Sevilla terug vliegen. Andersom kan ook natuurlijk.

Wij hebben in elk geval genoten van onze korte vakantie en kijken alweer uit naaar de volgende keer… wanneer? Geen idee maar we gaan zeker weer een stukje Spanje ontdekken waar we nog niet zijn geweest! Of zullen we toch eerst met de kinderen terug gaan naar Paraiso Perdido.